//Awesome.

Death
Thursday, June 12, 2014 | 6:40 pm | 0 Gegergirl

EVERY SOUL WILL TASTE DEATH

Around 3 pagi centuh aku dengan apit baru nak tidur tapi abang aku still tengok tv. Tiba2, ada orang ketuk pintu. Aku dah cuak dah time tuh fikiran ku melayang terbangg fikir memacam dah. And then apit pun bukak fikir ada orang nak kasi makanan ke apa --' hehe. Tetiba jeh kata yang ayah dia sesak nafas, and aku pun pergi lah kejut parents aku. Abang aku dah pergi tingkat 1 dah waktu tuh. Ayah aku dah sampai jeh floor 1 usha2 ah dulu siapa en orangnya n ayah called him "Tuan or something lah so aku taulah yang dia pegawai en.. Hm, something yang aku tak expected langsung aku ingatkan dia still dalam condition yang sedar ke apa tapi malangnya hmm. Ayah aku dengan jiran sebelah pun pergi ah panggil Ambulans dekat klinik belakang block tuh. And aku dekat situh taktau nak buat apa. Rasa takut pun ada. 


But, apa yang aku tengok lah rasa kesian sangat dekat cucu dia sebab they were still kanak2 yang taktau apa2. And then dia kejut atuk dia "atuk bangunlah janganlah tidur jeh" .  Rasa nak menangis jeh dekat situh jugak tapi control ah kan. Siapa tak sedih en tengok orang yang dia sayang macamtuh. . After a few minutes , ambulans Polis tuh pun datang sama pulak dengan ambulans Hospital. Pastuh nak angkat lah orang tuh naik yang katil tuh. Rasa macam weh aku dapat rasa situation yang sebenar ! Everyone helped tapi aku tengok jeh sampai mak aku kata Eh tolong angkat sekali time nak turun tangga tuh. Aku dah lah lemah semangat sikit and aku dah berdoa bebanyak dalam hati. Takut tuh banyakkk sangat weh nak menangis aku. Waktu dia dah masuk ambulans doktor2 tuh buat CPR or something else kut. 

So conclusion kat sini tidur lah lambat sebab mana tau jiran kita need our help ke dalam waktu macamtuh. Eh takdalah, tapi still rasa insaf sikit bila tengok benda macamtuh depan mata sendiri.

 Every soul will taste death. And We test you with evil and with good as trial; and to Us you will be returned. 21:35

Ramadhan is near end of this month rasanya insyaAllah. Hope still dapat hidup dalam ramadan kali ni T.T. Let's reflect ourselves ^-^ .






Older Post | Newer Post
Adilah Manan



Seorang khalifah yang sedang bertatih dalam mencari keredhaan tuhan-Nya.. Ya Allah, janganlah Engkau pesongkan hati ini sesudah Engkau beri petunjuk...Aminn Ya Rabb..

Navigations.

Entries About

past.





Credit.



Template : Aina Hanani
Re-edit : Nur Athira
Background : Faqihah
Header : Ayem Rawi
Image : We ❤ it
Best view : Google Chrome